W dniu dzisiejszym życzymy mamom wszystkiego, co najlepsze. A przede wszystkim dużo szczęśliwych i radosnych chwil ze swoimi dziećmi. Na co dzień widzimy, ile siły i energii Mamy z naszego przedszkola wkładają w to, żeby ich dzieci były szczęśliwe i rozwijały się jak najlepiej.
REKRUTACJA
Obecnie w NTPP Pastelowa układanka wznowiła swoją działalność po przerwie związanej z pandemią COVID-19. Zapraszamy na zajęcia adaptacyjne.
Już za parę dni znowu ruszają u nas zajęcia z integracji sensorycznej. Naszym celem jest, aby w Pastelowej układance, dzieci z różnymi trudnościami rozwojowymi, np. z autyzmem, otrzymały wszechstronne i całościowe wsparcie terapeutyczne. Oprócz integracji sensorycznej, oferujemy naszym dzieciom zajęcia logopedyczne, terapię psychologiczną i pedagogiczną, zajęcia indywidualne, w parach i małych grupach, nad którymi czuwa nasz zespół specjalistów. Chcemy, żeby dzieci w naszym przedszkolu oraz dzieci, które uczęszczają u nas na zajęcia konsultacyjne mogły korzystać z najważniejszych oddziaływań terapeutycznych w jednym miejscu.
Do Pastelowej układanki zawitało już lato, a na naszym trawniku pojawiło się wiele pięknych i kolorowych kwiatów. Nasze przedszkole funkcjonuje bez przerwy w lipcu i sierpniu. Zapraszamy na darmowy okres adaptacyjny.
Nasz punkt przedszkolny, zgodnie z rozporządzeniem ministra wznowił swoją działalność. Uruchomiliśmy też rekrutację. Zapraszamy na zajęcia adaptacyjne.
Już niedługo odbędzie się XIII Międzynarodowe Sympozjum Naukowe Polskiego Towarzystwa Psychologii Behawioralnej i Specjalnego Ośrodka Rewalidacyjno-Wychowawczego dla Dzieci i Młodzieży z Autyzmem w Gdańsku „Stosowana analiza zachowania wobec zachowań problemowych współczesnego człowieka”. Dominuje tematyka autyzmu, ale w programie przewidziano też inne bardzo ciekawe wystąpienia. Polecamy 😄👍
https://13sympozjumptpb.konfeo.com/pl/groups
Była okazja, żeby porozmawiać o samoświadomości osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD) oraz współwystępujących zaburzeniach emocjonalnych. Wiele badań wskazuje na to, że osoby z ASD, które mają wyższy iloraz inteligencji i mniejsze nasilenie objawów osiowych autyzmu, prezentują więcej objawów depresji i zaburzeń lękowych niż osoby z niższym ilorazem inteligencji (Strang i in, 2012). Już w latach 90 Lorna Wing zauważyła, że młodzież z ASD, która jest w odpowiednim stopniu świadoma swoich trudności, doświadcza podczas sytuacji społecznych więcej negatywnych emocji niż osoby o niższym poziomie samoświadomości. Ciekawe w tym kontekście są badania kliniczne opublikowane przez Verhoeven (2012). Osoby wysokofunkcjonujące z ASD, które prezentowały wyższy poziom samoświadomości szybciej nabywały umiejętności społeczne niż osoby o niższym poziomie samoświadomości. Z kolei rodzice osób, u których poziom samoświadomości zwiększył się podczas terapii, zauważyli poprawę w codziennym funkcjonowaniu swoich dzieci. Jednak osoby z ASD, których poziom samoświadomości się zwiększył podczas terapii, zauważały więcej trudności w codziennym funkcjonowaniu oraz zgłaszały więcej objawów depresji. Badania te bardzo wyraźnie pokazują, jak ważna jest współpraca psychologów, pedagogów, lekarzy psychiatrów i innych specjalistów w planowaniu terapii osób z ASD. Terapii, która obejmuje wiele obszarów funkcjonowania osób z tym zaburzeniem.
Bardzo przystępnie napisana książka o zachowaniach werbalnych. Dostępna w języku polskim dzięki Fundacji Scolaris. Polecamy rodzicom oraz specjalistom.